Saturday, September 27, 2014

Tips Menegangkan Kulit Muka.

Assalamualaikum semua :)

Sekarang nih sibuk semua nak kulit muka TEGANG, ANJAL, TAK BERKEDUT dan TAKDE GARIS HALUS semua kan? So untuk hari nih Lyana nak share petua tradisional serta moden untuk luaran dan dalaman. 

Untuk yang nak kulit cantik gebuu, sila lah baca sampai habis okayh? Semoga info yang Lyana share nih dapat membantu inshaaAllah.

Okayh Lyana akan mulakan dengan Petua Tradisional terlebih dahulu.

Petua Tradisional Menegangkan Kulit Muka #1

Kisar kulit sebiji pisang masak hingga halus dan gaul bersama sebiji putih telur hingga sebati. Lumurkan ke seluruh muka seperti masker. Biarkan hingga kering dan bilas dengan air bersih. Amalkan 3 kali seminggu. 


Petua Tradisional Menegangkan Kulit Muka #2

Pukul putih telur sehingga kembang dan bancuh dengan sedikit tepung sagu. Lumurkan ke seluruh muka seperti masker dan biarkan selama sejam kemudian bilaskan muka dengan air bersih.

Kemudian, lumur timun yang telah diparut atau dipotong (seelok-eloknya disejukkan sebentar dalam peti sejuk). Biarkan selama sejam dan bilas dengan air bersih. Amalkan seminggu sekali.


Petua Tradisional Menegangkan Kulit Muka #3

Kisar beberapa kuntum bunga melur dan bunga cempaka. Bancuh bunga yang telah dikisar dengan bedak sejuk bersama sedikit air. Lumur ke seluruh muka setiap malam sebelum tidur. Keesokan hari cuci muka dengan air suam dan bilas dengan air sejuk. Lap muka dengan tuala bersih. 


Petua Tradisional Menegangkan Kulit Muka #4

Tumbuk halus sedikit beras pulut bersama sedikit kulit kayu manis dan seketul kunyit hidup. Lumur ke seluruh muka dan leher sebelum tidur. Keesokan hari cuci muka dengan air suam dan bilas dengan air sejuk. Lap muka dengan tuala bersih. Amalkan dua kali seminggu.


Ini adalah antara Petua Tradisional yang anda boleh cuba amalkan sendiri. Senang kan mostly bahan-bahan ada kat dapur cuma yang bunga melur dengan cempaka jelah kan? Yang duduk area kampung sure best, senang jer nak cari :)

Next Lyana nak share Petua Moden pulak, haa yang nih Lyana sendiri memang amalkan secara consistent. Alhamdulillah kesan dia memang terbaik.

Seperti yang Lyana pernah share dalam entry sebelum nih berkenaan Set Kecantikan Shaklee, ada 3 supplements UTAMA yang boleh membantu untuk memperoleh kulit yang TEGANG, ANJAL dan GEBU secara semula jadi.



COLLAGEN POWDER sememangnya tak dapat dinafikan keberkesanannya. Khusus untuk mereka yang ada masalah kulit berkedut, garis-garis halus yang mula kelihatan, eye bag melampau, jerawat dan jeragat yang teruk, parut jenis berlubang, kulit kusam dan segala jenis masalah kulit yang lain, COLLAGEN POWDER ni pilihan yang TERBAIK untuk anda.

Lyana sendiri sebelum pregnant memang consume secara consistent, just that Lyana tak ambil daily. Usually ambil 2-3 times per week. Untuk yang daily Lyana amalkan supplement lain yang terdapat dalam Set Kecantikan Shaklee: Vitamin C, Vitamin E dan ESP. 

Masa pregnancy nih yang Lyana amalkan secara consistent Vitamin C, Vita-Lea, ESP, Omega Guard dan Ostematrix. Mostly semua yang untuk pregnancy, tapi ada antaranya yang memang untuk kecantikan kulit as well. Collagen Powder Lyana bagi ibu makan, selalunya Lyana akan ambil sikit untuk dijadikan sebagai masker. Haa masker macam mana tu tak boleh share sini, special untuk customer jer Lyana ajar okayh?

Kebetulan pulak bulan nih Shaklee ada buat promosi harga Collagen Powder lebih jimat daripada biasa. Even mahal sedikit, dengan kesan yang anda akan dapat sememangnya berbaloi sangat-sangat inshaAllah. Anda juga berpeluang untuk mendapat FREE MEMBERSHIP dengan jumlah pembelian tertentu :)


All of us antara yang mengamalkan COLLAGEN POWDER, with additional vitamins lain jugak dalam Set Kecantikan Shaklee :)

Untuk mereka yang ada masalah yang sama tadi iaitu kulit berkedut, garis-garis halus yang mula kelihatan, eye bag melampau, jerawat dan jeragat yang teruk, parut jenis berlubang, kulit kusam dan segala jenis masalah kulit yang lain, andai kata awak rasa out of budget boleh lah consume ESP sebagai ganti kepada Collagen Powder. Tapi kesan tak lah sehebat dan seawal Collagen Powder, kena sabar sikit and consistent. InshaAllah hasil yang terbaik akan diperoleh dalam masa 2-3 bulan.


ESP and Collagen Powder nih boleh dicampurkan sekali. Haa yang nih memang kesan dia kalau amalkan hari-hari kulit memang flawless habisss! Atau pun saranan Lyana untuk penjimatan, consume ESP hari-hari and ESP + Collagen pulak consume 2 kali seminggu. Nih sama macam yang Lyana buat dulu masa sebelum pregnant :)

VITAMIN C memang lagi satu supplement favourite Lyana. Masa pregnancy nih tak tinggal langsung. Combination dengan VITA-LEA memang superb lah. Effect sama macam masa Lyana amalkan Collagen dulu.

All this 3 supplements merupakan supplements yang merangsang penghasilan kolagen dalam badan kita. Dari segi turutan untuk kesan rangsangan penghasilan kolagen dari tinggi ke rendah:

Collagen Powder → ESP  Vitamin C

Special nya 3 supplements nih semua boleh buat masker tau. So 2 in 1, boleh buat makan and also buat masker muka sekali. Tu lah antara sebab Lyana suka and setia dengan Shaklee :)


Ramai yang tegur kulit Lyana flawless masa event Master Celebration hari tu. Alhamdulillah, takde rahsia apa pun. Lyana takde pergi facial ke spa ke dari awal pregnancy hari tu, last time pergi pun masa nak kahwin kot? Lyana cuma amalkan Shaklee plus skin care sekarang Lyana pakai Nour Ain :)

Hope all the tips dan petua yang Lyana share nih bermanfaat buat semua. Bagi Lyana, penting kita jaga both luaran dan dalaman. Kadang-kadang ramai yang obses dengan produk penjagaan muka untuk luaran, hingga terlupa yang untuk dalaman tu. Kalau dalaman kita sihat, inshaaAllah akan reflect luaran pun sihat tu yang kulit cantik berseri jer tuu. So take note, sila jaga both yer.

Till then. Have a lovely weekend, Assalamualaikum.

Your Shaklee Health and Beauty Consultant
NUR LIYANA | lyanahisham@yahoo.com
Whatsapp: 016-2099703
WeChat ID: lyanahisham
Instagram: @lyanashaklee & @lyanahisham_
Facebook: Lyana Hisham or White Lavender (page)


 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com