Sunday, November 29, 2015

Jus ALKURMA: Makanan Berasaskan Sunnah yang Terbaik.

Assalamualaikum semua :)


Untuk entry kali nih, Lyana nak share berkenaan dengan satu lagi produk minuman berasaskan makanan sunnah yang terbaik iaitu Jus Al Kurma. Jus Al Kurma nih 100% diperbuat daripada ekstrak kurma Ajwa dan tiada campuran air gula serta bahan-bahan pengawet yang lain.


Kebanyakan jus kurma lain di pasaran hanya menggunakan kurma jenis biasa dan murah. Kurma Ajwa turut dikenali sebagai kurma Nabi. Kurma Ajwa merupakan jenis kurma pertama yang ditanam sendiri oleh Rasulullah SAW. Terdapat lebih 1000 jenis kurma di dunia, namun kurma Ajwa merupakan jenis kurma yang paling tinggi nutrisinya dan mempunyai nilai perubatan yang paling tinggi. Harga kurma Ajwa juga lebih mahal berbanding kurma yang lain, di mana ia boleh mencecah sehingga RM150 untuk 1 kilogram.

Sabda Rasulullah SAW: “Barang siapa yang makan pagi dengan tujuh butir kurma Ajwah, maka tak akan mencelakainya racun dan sihir dihari itu”. (Riwayat Shahih Al-Bukhari)

Alhamdulillah, dah sebulan Lyana amalkan secara consistent. Biasanya setiap pagi, Lyana akan bancuh bersama dengan ESP SHAKLEE. Sememangnya gabungan yang terbaik dan bertindak sebagai

BEAUTY DRINK
ENERGY BOOSTER
SLIMMING 


And for Mama-mama yang breastfeeding, Jus Al Kurma nih juga bertindak sebagai MILK BOOSTER. Amalkan secara consistent inshaaAllah susu memang akan semakin banyak dan pekat. Boleh nampak sendiri perbezaannya setelah consume 2-3 times.

Dari masa Lyana mengandungkan Ayish, Lyana memang consistent amalkan makan kurma setiap hari dan Lyana memang amalkan kurma Ajwa untuk kurangkan masalah jaundice lepas baby lahir sebab Lyana darah jenis O, memang usually baby akan kena jugak jaundice kalau ibunya berdarah jenis O. Cuma harga kurma Ajwa yang Lyana beli tu mahal sikit la, sekotak kecil tu harga paling murah yang Lyana pernah beli pun RM40 lebih. Sekarang dah jumpa Jus Al Kurma nih lebih mudah dan menjimatkan. 

Dalam sebotol Jus Al Kurma nih ada 7 biji kurma Ajwa, sebotol nih macam Lyana sendiri boleh guna untuk 3-4 kali bila bancuh dengan ESP. Lepas buka jer boleh simpan dalam fridge untuk mengekalkan kualiti dan khasiat jus kurma nih.

Mudah dibawa untuk travel :)

Antara Khasiat Jus Kurma Ajwa: 

  • Menyuburkan rahim, sesuai untuk pasangan yang ingin mendapatkan cahaya mata. Boleh dicampurkan ke dalam ESP dan susu kambing untuk kesan yang lebih baik dan rasa yang lebih lazat. 
  • Membekalkan khasiat yang tinggi semasa kehamilan. Ia kaya dengan vitamin B6, asid folik, kalium, besi dan magnesium. 
  • Menyokong bayi dalam kandungan. Nabi Muhammad SAW bersabda: “Berilah makanan kurma pada wanita yang hamil sebelum dia melahirkan, sebab yang demikian itu akan menyebabkan anaknya menjadi seorang yang tabah dan bertaqwa (bersih hatinya)”. 
  • Membekalkan tenaga dan memudahkan proses bersalin. Ketika Maryam sedang sakit ingin melahirkan Nabi Isa, malaikat Jibrail menyerunya untuk menggoncangkan pokor kurma tempat beliau bersandar dan memakan kurma yang gugur itu. 
  • Membantu mencengkam rahim sewaktu proses kelahiran, memperkukuhkan lagi urat-urat rahim pada bulan-bulan terakhir kehamilan dan membantu memudahkan proses kelahiran bayi. Jus kurma juga dapat mengurangkan tumpah darah, menguatkan organ rahim serta berkesan meredakan tekanan darah tinggi. 
  • Membekalkan tenaga dan zat yang diperlukan tubuh semasa berpantang selepas melahirkan bayi. ‘Amr bin Maimun di dalam tafsirnya “Tidak ada sesuatu yang lebih baik bagi perempuan nifas kecuali kurma kering dan kurma basah” 
  • Mencegah masalah sembelit terutamanya selepas melahirkan anak dan mengawal berat badan 
  • Meningkatkan penghasilan dan kualiti susu ibu. 
  • Untuk mentahnik bayi yang baru lahir. 
  • Untuk dicampurkan ke dalam makanan bayi selepas 6 bulan. Tidak perlu lagi mengukus kurma untuk melembutkannya kerana ia akan mengurangkan khasiat kurma. 
  • Mengubati gangguan usus yang kronik, seperti ketidakserasian dengan gluten yang menghalang penyerapan.

Baby start 7 bulan ke atas dah boleh bagi minum Jus Al Kurma nih tau. Tapi dos 2 sudu kecik sahaja. Ayish dah start consume seminggu. Sebelum nih makan macam nak tak nak jugak, lepas Lyana bagi dia minum Jus Al Kurma nih nampak dia makin berselera makan :)


Lyana memang seorang yang mementingkan penjagaan kesihatan dan kecantikan dalaman serta luaran. So memang Lyana hanya memilih supplement (makanan tambahan) yang berasaskan bahan-bahan semula jadi sahaja.

Pilihan supplement Lyana semestinya SHAKLEE dan Lyana juga mementingkan pengambilan produk berasaskan makanan sunnah, that is why sekarang nih consistent amalkan Jus Al Kurma nih :)


Untuk order dan konsultasi produk Shaklee dan Jus Al Kurma, boleh hubungi Lyana menerusi whatsapp.

Lyana Hisham | 016-2099703
Your Health and Beauty Consultant
Facebook: Lyana Hisham
Instagram: @lyanashaklee @alkurmagroup_Lyana


3 feedback(s):

Unknown said...

as salam sis...
skang sis masih jual ker jus al kurma...
kalau di kuantan...ada x agent...
tq

Lyana Hisham said...

Wsalam.. mash dear :) whatsapp sis 016-2099703

Unknown said...

saya ada wassap nak tnya pasal al kurma



 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com