Sunday, March 1, 2015

Supplement Terbaik untuk Sakit Sendi dan Lutut.

Assalamualaikum semua :)

Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Osteoarthritis merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu. Osteoarthritis berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.

Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah pada anggota LUTUT. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.
 

Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:  
  • Sakit pada sendi yang terlibat.
  • Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
  • Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
  • Adanya pembesaran tulang sendi. 
SET KESIHATAN TULANG DAN SENDI

1. Mengekalkan Tulang Rawan yang Sihat

Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga cara:
(i) Menyokong keselesaan sendi
(ii) Memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) Meningkatkan kesan kusyen

2. Mengurangkan Inflamasi

Omega Guard Shaklee adalah omega-3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. Omega Guard boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. omeg- juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.

Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.  


3. Mengekalkan Sel Tulang yang Sihat

Ostematrix merupakan kalsium yang penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium yang mencukupi bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

REVIEW DARIPADA LYANA SENDIRI:

Ibu Lyana sendiri sering mengadu sakit lutut dan sakit pinggang, nak solat pun dah mula terasa susah nak rukuk dan juga bila nak bangun daripada sujud untuk ke rakaat seterusnya. Alhamdulillah, lebih kurang tiga hari selepas consume, Ibu kata kaki dia dah kurang rasa sakit and now memang completely better.


Untuk Lyana sendiri, alhamdulillah sepanjang pregnancy Lyana consume Ostematrix memang tak de kena cramp and sakit pinggang yang terlampau. So Lyana sarankan ibu-ibu hamil semua yang ada masalah kekejangan atau cramp semasa hamil, Ostematrix pilihan yang terbaik untuk anda.

Testimoni daripada customer Lyana sendiri:




Pencegahan awal digalakkan untuk menjadikan kita lebih sihat pada masa akan datang. Sama ada kita penghidap sakit sendi atau pun tidak, adalah penting mendapatkan nutrisi sendi seiring dengan peningkatan usia.

Kecantikan memang penting untuk kita jaga, tetapi jangan lah sampai kita abaikan kesihatan sendi dan tulang dalam masa yang sama.



Untuk anak-anak yang baik dan penyayang sekalian :)

Jangan biarkan sakit sendi dan lutut ini menganggu pergerakan orang yang tersayang. Jadikan ianya sebagai hadiah setiap bulan untuk ibu dan bapa kita, inshaaAllah dapat membantu mereka yang kita sayang untuk menjalani kehidupan dengan lebih baik.


Your Health and Beauty Consultant
NUR LIYANA | lyanahisham@yahoo.com
Whatsapp: 0162099703
WeChat ID: lyanahisham
Instagram: @lyanashaklee , @lyanahisham_
Facebook: Lyana Hisham or White Lavender (page)

 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com