Friday, March 6, 2015

Diari Mama Ayish #1

Assalamualaikum

It's been a while since I wrote about my life updates kan? Selalu nak start terbengkalai bila my dear prince merengek. Memang ngengada sikit putera seorang tuh, nak manja-manja dengan Mama dia nih haa.. Nasib baik laa Mama dia work at home kann :) 


Sekarang nih daily routine memang of course laa dah totally change sejak ada baby. Kalau dulu boleh senang lenang ikut suka nak tidur bila, nak pergi mana-mana, nak buat apa.. Semua tak ada kekangan. Nak pergi holiday pun packing baju sendiri plus baju Encik Suami jelaa. Tapi kini tidak lagi :P Kena fikir baju baby, pampers, wipes, baby oil, baby lotion, minyak telon etc etc. Kemas baju dia jer dah berjam, lepas tu baju Encik Suami and lastly baru lah sendiri punya.


Alhamdulillah baby Ayish sekarang memang tak de meragam sangat macam time Lyana dalam pantang. Waktu tidur pun dah okayh, kekadang kita yang risau dia tidur lama sangat tak menyusu. Biasa pagi time dia bangun pukul 9-10 macam tu. Ada la jugak sometimes terawal dalam pukul 7-8. Then siang dia biasa tidur masa-masa Zuhur ada laa dalam sejam dua. Lain-lain masa tidur acah-acah jer, dah pandai nak ajak kita berbual dengan dia dah sekarang.


So usually pagi lepas Subuh, time baby Ayish tengah tidur lagi.. Lyana akan turun bawah and bancuh ESP dulu. Ohh yer, before minum ESP Lyana akan ambil ZINC COMPLEX 1 tablet. ZINC COMPLEX kena ambil masa perut kosong, so lepas telan ZINC COMPLEX baru lah minum ESP :)



Biasanya Lyana akan bancuh ESP suam-suam, mix dengan Tamar Cocoa or Susu Kambing. Alhamdulillah, so far susu cukup untuk baby Ayish. ESP sememangnya MILK BOOSTER yang terbaik. Selain untuk MILK BOOSTER, semestinya ESP adalah pilihan yang terbaik untuk mereka yang ingin memiliki KULIT yang CANTIK dan BEBAS daripada PARUT serta CELA, juga untuk mereka yang nak jaga badan maintain SLIM.

ZINC COMPLEX pula Lyana consume dari lepas bersalin untuk mempercepatkan baik pulih luka since Lyana bersalin secara operation, selain manfaatnya juga yang bagus untuk mengurangkan masalah keguguran rambut. Untuk mereka yang mengalami masalah jerawat atau eczema, anda juga digalakkan untuk consume ZINC COMPLEX nih. InshaaAllah sangat-sangat membantu untuk anda kembali memiliki kulit yang licin dan halus.

Then baby Ayish bangun first thing dia nak menyusu dulu. Lepas menyusu borak-borak dengan Mama kejap baru lah mandikan dia. Lepas mandi bukakan untuk dia channel Disney or Food Network, then dia akan sambung menyusu lagi before tidur siang :)

As a busy Mama, Lyana sememangnya memerlukan supplement sebagai makanan tambahan yang dapat memberikan Lyana rasa lebih bertenaga since banyak benda yang Lyana nak kena handle dalam suatu masa. Mana nak uruskan rumahtangga, baby Ayish, reply customers, bungkus parcels and pos. Kesihatan nak kena jaga, kecantikan pun sama pentingnya. Both nak kena jaga daripada sekarang, kalau umur makin berusia baru nak jaga memang lah dah terlambat. So Mama-mama semua, sila lah sayangi diri masing-masing yer. Kesihatan penting untuk kita menunaikan tanggungjawab sebagai seorang isteri dan mama, kecantikan pula untuk kita sentiasa kekal cantik menawan di mata suami :)

Selain ESP, ada 3 lagi supplement yang Lyana nak share dengan anda semua, yang mana Lyana sendiri dapat rasai kesannya pada diri Lyana sendiri iaitu VITAMIN C, VITAMIN E dan juga VITA-LEA.


  • Kulit lebih cerah sekata secara keseluruhan. 
  • Kulit lebih halus mulus dan gebuu.  
  • Kulit bebas daripada parut, jerawat kalau tumbuh cepat jer kecut. 
  • Kulit tak berminyak, juga tak kering - normal skin.
  • Eye bag berkurangan, masa time berpantang eye bag teruk sebab tak cukup tidur.  
  • Badan rasa lebih bertenaga dan tak cepat letih. 
  • Stretch mark semakin pudar and almost gone.

Alhamdulillah, almost 2 years setia consume Shaklee memang Lyana totally berpuas hati dengan #ShakleeEffect yang Lyana sendiri perolehi. Untuk anda yang ingin mencari supplement yang NATURAL, SELAMAT dan HALAL, semestinya Shaklee pilihan yang TERBAIK untuk anda :)

InshaaAllah next entry nanti Lyana akan kongsikan lagi pengalaman baru Lyana lagi sebagai seorang Mama.


P/S: Untuk sebarang pertanyaan dan order, boleh hubungi Lyana menerusi whatsapp atau message for fast response :)

Your Health and Beauty Consultant
NUR LIYANA | lyanahisham@yahoo.com
Whatsapp: 0162099703
WeChat ID: lyanahisham
Instagram: @lyanashaklee , @lyanahisham_
Facebook: Lyana Hisham or White Lavender (page)

2 feedback(s):

Unknown said...

Comelnya baby.. :)
Sy pun pengguna shaklee

MasReena said...

Tahniah Lyana. Jadi isteri dan ibu yang baik ye :)

p/s
Lyana dah nampak matang dah muka :)



 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com