Wednesday, December 19, 2012

Status Halal Produk SNE Marketing (BE).

Assalamualaikum..

Disebabkan saya menerima beberapa persoalan mengapa kat kotak BE tak de logo halal Jakim? Jadi ada customers yang pada mulanya rasa ragu-ragu nak makan. Yelah, perkara halal and haram nih bukannya boleh main-main yer tak?

Kat sini saya lampirkan sijil halal BE yang sememangnya SNE Marketing dah ada sementara sijil halal dari Jakim pulak dalam proses tengah menunggu queue (baru tanya dengan HQ pagi tadi). Jadi, bila dah ada sijil halal nanti baru lah akan ada cop halal Jakim pada kotak produk.



SNE in media.

Walau pun belum dapat lagi sijil halal dari Jakim, korang tak perlu risau okay sebab kandungan dalam BE nih semuanya mainly adalah tumbuh-tumbuhan semula jadi sahaja, tak de unsur-unsur animal kecuali lilin lebah.

Refer pada entry ini untuk kandungan BE.

"Pati Tomato (Lycopene), Kudzu Tropika Radix Puerariae Lobata, Minyak biji anggur, Lycopene, Minyak kacang Pain, Beeswax (lilin lebah) dan Minyak Biji Seabuckthorn

Minyak Biji Seabuckthorn:

Menyingkir radikal bebas yang berlebihan daripada badan, menguat, menyelaras dan mengaktifkan sel imun badan, meningkatkan daya pertahanan terhadap penyakit dan melaraskan fungsi endokrin.

Minyak Kacang Pain:
Membantu mengurangi tahap kolestrol dan trigliserida, menghalang vasokonstriksi, meransang metabolisme interferon dan nodus limfa, mengurangkan tekanan darah, mengaktifkan sel-sel NK dan meransang pemecahan lemak.

Lilin Lebah:
Merawat parut pada kulit, memperbaiki kulit yang kasar dan kendur, menguatkan kekenyalan serat pada kulit, menggalakkan metabolisme melanin untuk memutihkan kulit.

Minyak Biji Anggur:
Mencegah dan merawat penyakit kardiovaskular, menurunkan serum kolesterol dan tekanan darah, menentang radikal bebas dan anti-penuaan.

Lycopene:
Mempunyai fungsi anti-pengoksidaan yang kuat untuk menyingkirkan radikal bebas, melambatkan penuaan dan menggalakkan pertumbuhan sel.

Radix Pueraria Lobata:Meningkatkan aliran darah ke arteri koronari, menurunkan kekangan pembuluh darah., mengencangkan payudara, merapatkan bahagian intim dan memperbaiki sistem peranakan wanita."


Kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia memang dah ada jugak, jadi produk ini tak berbahaya dan selamat untuk dimakan.



Kalau ada sebarang keraguan atau pertanyaan boleh email terus kepada saya okay, the_whitelavender@yahoo.com.

Till then, Assalamualaikum :)

 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com