Thursday, July 3, 2014

VIVIX SHAKLEE: Kenapa MAHAL sangat?

Assalamualaikum semua :)

Hope masih belum terlambat untuk Lyana wish Selamat Berpuasa dan Selamat Menunaikan Ibadah di dalam Bulan Ramadhan. Alhamdulillah, kita semua masih diberikan peluang untuk bernafas di bumi Allah ini, juga diberi ruang untuk menjalankan tanggungjawab kita sebagai hamba Nya.

Untuk entry kali ini, Lyana nak berkongsi pada awak semua berkenaan supplement Shaklee yang paling famous amous sekali iaitu VIVIX atau ada yang panggil 'sirap Shaklee', tak kisah lah apa pun nama dia yang penting khasiat dia yang melimpah ruah tuu!


Ramai yang teringin nak mencuba tapi bila dengar harga jer tersentak terus sebab MAHAL sangat katanya. Okayh, memang Lyana akui harganya agak mahal. Entry kali ini Lyana akan cerita serba sedikit mengenai Vivix nih, awat mahai sangat naa? :)

Firstly, awak semua tahu tak apa yang terkandung dalam Vivix tu? Kordial sirap ke? Haha of course lah bukan yer. Kalau setakat kordial sirap beli jelah kat supermarket. Okayh kalau awak semua nak tahu, ada EMPAT bahan utama dalam Vivix nih iaitu Anggur Muscadine, Elderberry, Purple Carrot and Polygonum Cuspidatum.


1- ANGGUR MUSCADINE

Anggur bukan sebarang anggur, takde jual kat kedai buah tepi jalan.

Satu-satunya anggur yg mempunyai lebih satu kromosom yg bermanfaat untuk kesihatan. Anggur ini mempunyai ciri-ciri untuk menghentikan bahan kimia yang menjadi penyebab kanser, juga sebagai anti-virus dan anti-bakteria.

Anggur muscadine dan bijinya adalah salah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri anti-radang. Jika dibandingkan dengan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular,menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.

2- ELDERBERRY / Sambucus Nigra

Berry yang bertaraf PREMIUM HIGH CLASS kalau dalam salasilah keluarga berry. Elderberry merupakan buah yang popular dan telah lama digunakan dalam perubatan tradisional.

Antara manfaat lain yang sangat penting dari jus elderberry adalah:

❤️ Kemampuannya untuk mencegah dan mengubati cancer, fakta ini dikaitkan dengan antioksidan yang terkandung di dalamnya.
❤️ Meningkatkan sistem imunisasi tubuh serta sangat membantu dalam mengubati penyakit AIDS dan cancer.
❤️ Berupaya untuk menurunkan kadar kolesterol untuk mencegah penyakit jantung.
❤️ Membantu mengatasi dan merawat masalah diabetes.
❤️ Meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal.

3- PURPLE CARROT

Purple carrot adalah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytochemical termasuk lah carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang, anti-mikrob dan anti-carcinogen yang berupaya untuk mengurangkan risiko penyakit jantung.

Asid klorogenik adalah anti oksidan paling banyak dalam semua carrot termasuk lah Purple Carrot. Ia bertanggungjawab mengurangkan risiko penyakit diabetes.

4- POLYGONUM CUSPIDATUM (Knotweed Jepun)

Sejenis tumbuhan perenial yang besar berasal dari asia, juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Knotweed jepun adalah sumber komersial Resveratrol.

Polygonum Cuspidatum banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan supplement anti penuaan. Kesimpulan dari ujian demi ujian menunjukkan resveratrol di dalamnya membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.


CARA PENYIMPANAN VIVIX YANG BETUL.

Oleh sebab Vivix dihasilkan dari bahan semula jadi dan tiada langsung bahan kimia didalamnya, khasiatnya perlu dijaga. Jadi penting untuk simpan dengan cara betul supaya tidak rosak zat zat di dalam nya insyaAllah.

Jangan dedahkan botol pada suhu tinggi. Simpan dalam ruangan chiller peti sejuk. Jangan simpan dalam freezer pulak

Apa yang dapat saya perhatikan, most of my customers yang beli Vivix untuk parents mereka bisanya parents mereka nih ada sakit jantung, stroke, kencing manis, gout, batu karang dan sebagainya.

And lately isteri isteri juga mula rajin membeli Vivix untuk suami mereka.

Kenapa agaknya ek?

Sebab dah banyak testimoni Vivix Shaklee bagus untuk berhenti daripada ketagihan rokok.




Lelaki yang merokok nih bau mulut and nafas dia tak best. Memang kesian kat isteri kan? Itu yang ramai cari cara dan berusaha untuk buat suami berhenti merokok, and of course suami tu sendiri kena lah ada initiative untuk quit. Kita duk belikan Vivix mahal mahal tapi dia tak minum ikut time pun takde maknanyee jugak.

Sebab yang lain isteri belikan Vivix nih untuk suami ialah Vivix nih merupakan salah satu supplement untuk kesuburan lelaki yang sangat bagus.

Macam mana Vivix boleh buat seseorang itu berhenti merokok?

Bila dia makan Vivix secara consistent, time dia merokok jadi rasa pahit. Automatically rasa rokok tu tak sedap. Secara automatic nya jugak bila suami berhenti merokok, kesuburan mereka pun meningkat.

BAGAIMANA PULA CARA PENGAMBILAN YANG DISARANKAN?

Makan 1 sudu kecik setiap pagi selepas sarapan. Make sure ikut sukatan, sebotol boleh tahan 2 bulan kalau minum sensorang. Kalau share memang tak lama laa.


Bagi mereka yang menghidap penyakit seperti cancer, buah pinggang, kencing manis etc seeloknya amalkan di waktu awal pagi semasa perut masih kosong. Means sebelum breakfast, 1 sudu kecik then terus minum air mineral atau air alkaline segelas.

SIAPA YANG TAK BOLEH CONSUME VIVIX?

✿ Wanita yang tengah pregnant. Jangan ambil yer boleh mengakibatkan keguguran sebab antioksidan yang tinggi.

✿ Ibu yang menyusukan anak. Nanti rasa susu ibu akan berubah, sudahnya baby tak nak minum terus.

✿ Mereka yang berumur 18 tahun ke bawah.

PROVEN, kenapa VIVIX sentiasa menjadi pilihan ramai even though harganya adalah yang paling mahal. Oh well, mahal mahal pun tetap high demand because the product speaks for itself :)



Or you may Whatsapp me to order as well. Both saya akan provide consultation and follow up :) Kalau you click above link and purchase directly, make sure simpan bukti pembelian ya.

By the way, pembelian 2 bottles VIVIX dapat FREE MEMBERSHIP. Untuk dapatkan free membership nih you may Whatsapp me. 

Lyana Shaklee | 016-2099703
Health is Wealth

 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com